Rozdíl mezi poradou, brainstormingem a vykecáváním se

Stává se vám, že uspořádáte poradu a po poradě nemáte v ruce hmatatelný výsledek, co se vyřešilo?

Kdo za to může?

Odpověď je Vy. Vy, jako šéf, jste zodpovědný za to, že porada byla ztráta času. Pokud to chcete změnit a vydělávat více peněz, je třeba změnit přístup.

 

Zde jsou v kostce má osobní pravidla pro vedení porad: 

  1. Na poradu mám připravený plán, co budu řešit.
  2. Porada se pravidelně opakuje ve stejný čas / den.
  3. Mí podřízení dostanou s předstihem plán porady a vědí, co od nich bud chtít a očekávám jejich připravenost.
  4. Provedu inventuru toho, zda všichni splnili to, co měli z posledního setkání.
  5. Prezentuji nové úkoly, podněcuji diskusi, jak tyto úkoly nejefektivněji splnit, výsledkem je dohoda, že úkol je přijat a akceptován termín splnění.
  6. Porada končí.

Nepřipravenost či nesplnění úkolu musí být vyřešenou zpětnou vazbou.

 

A co brainstorming, používáte své kolegy pro nalezení těch nejlepších nápadů? 

Je to skvělá věc a parta vašich kolegů vymyslí mnohem více než vy sám.

 

Zde opět mé vlastní postřehy pro brainstorming: 

  • Nikdy nedělejte brainstorming zároveň s poradou.
  • Zakažte sobě i svým kolegům jakýkoliv nápad ihned hodnotit či kritizovat.
  • Najděte čas, kdy účastníci nebudou v časovém presu.
  • Pokud máte v kuchyňce víno, bez váhání ho kolegům rozlejte.

 

Postup: 

  1. Všichni pozvaní znají s předstihem téma brainstormingu.
  2. Před brainstormingem se vyvarujte nějaké konfliktní situaci s účastníky.
  3. Na dané téma střílíme nápady jeden za druhým, jeden divnější než druhý, jako kdyby na světě neexistovala žádná omezení.
  4. Nápady zapisujeme na tabuli. V tuto chvíli je ZAKÁZÁNO jakýkoliv nápad hodnotit ať pozitivně či negativně.
  5. Smích a chechtání se je vždy přínosem.
  6. Jakmile již máme popsanou celou tabuli a tým není schopen generovat nové nápady, pak teprve dochází k hodnocení, vybrání vhodných cest a k dalšímu myšlenkovému rozpracování daného nápadu.

 

A co vykecávání se na poradě?  

Stává se to vždy a každému, jehož vlastní ego začne vítězit nad chutí vyřešit aktuální pracovní problém. 

Jako šéf, určujete kulturu těchto setkání vy. Hlídejte, zda se účastníci nenudí a stále jsou zapáleni pro společnou věc. Vykecávání se ve finále krade energii všem a vám jako šéfovi peníze. A bez vašeho vědomí se pak o poradě hovoří jako o „festivalu ztraceného času“.

 

Pokud chcete vést porady efektivněji nebo s uvedenými postupy nesouhlasíte, neváhejte mě kontaktovat, rád vám poskytnu argumenty, ze kterých vycházím.

    Chci konzultaci zdarma

    Objednejte si konzultaci zdarma a zjistěte, kde můžete ve vašem podnikání šetřit a kde více vydělávat.